وکیل طلاق توافقی (خانم و آقا) با تجربه مشاوره آنلاین و تماس

وکیل طلاق توافقی با تجربه بالا

طلاق توافقی یکی از روش های گرفتن طلاق در ایران می باشد که زوجین بر اساس توافق نامه ای امضا می کنند از هم جدا میشوند.

در واقع در این توافق نامه زوجین در رابطه همه مسائل مانند: حضانت، مسائل مالی، مهریه و … با هم به توافق مشترکی می رسند و توافق نامه را تنظیم و امضا می کنند و بعد از بررسی های انجام شده توسط قاضی حکم طلاق آنها صادر می شود.

اگر برای انجام طلاق توافقی به دنبال وکیل باتجربه می باشید می توانید با وکالت 24 تماس گرفته تا آنها از طریق تماس و مشاوره آنلاین شما را راهنمایی بکنند.

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی همان وکیل پایه یک دادگستری می باشد که در خصوص طلاق دارای تجربه و تخصص بسیار بالایی می باشد. وکیل طلاق توافقی از موکل خود امضا و وکالت می گیرد تا به نمایندگی از او در جلسات دادگاه حضور پیدا کند.

وکیل طلاق توافقی به تمام امور مربوط به حقوق خانواده و همچنین قانون مدنی آشنایی کامل دارد و می تواند همه چیز را به نفع موکل خود تمام کند.

با توجه به پیچیدگی های مراحل طلاق و مراجعه به دادگاه بهتر است در این زمینه از یک وکیل متخصص و مجرب کمک بگیرید تا در مسیر طلاق توافقی مرتکب تصمیم و یا عمل اشتباهی نشوید که به ضرر شما تمام شود.

مشاوره و تماس با وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی نیز دارای مسائل و مشکلات پیچیده ای می باشد که شاید اگر در این مسیر بدون کمک گرفتن از یک فرد متخصص اقدام کنید دچار مشکلاتی شوید.

اگر می خواهید برای گرفتن طلاق توافقی اقدام کنید و به دنبال یک وکیل مجرب و باتجربه در این زمینه می باشید بهتر است با وکالت 24 تماس بگیرید و تا وکلای متخصص در خصوص طلاق توافقی شما را راهنمایی کنند. وکالت 24 دارای مشاوران حرفه ای می باشد که می توانند مشاوره های مفید و ضروری را در اختیار شما قرار بدهد.

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی چیست؟

برای انجام طلاق توافقی به یکسری از مدارک و اسناد نیاز می باشد که باید حتما آنها را تهیه نمایید. از جمله برخی از مدارک مورد نیاز طلاق توافقی شامل:

  • شناسنامه و کارت ملی زوجین
  • ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا)
  • داشتن کارت ملی و در صورت نداشتن آن شماره ملی
  • عقدنامه یا رونوشت (اگر عقدنامه نداشته باشید می توانید به دفترخانه ای که ازدواج در آن صورت گرفته است مراجعه کنید تا رونوشتی از آن برای خود تهیه نمایید.)
  • شناسنامه و کارت ملی زوجین
  • ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک( ثنا).
  • هریک از زوجین از دیگری وکالت داشته باشد باید وکالت نامه را ضمیمه پرونده کند. اگر هم وکیل وکالت انجام کارهای آن را دارد باید وکالت نامه از وکیل را در اسناد مربوطه قرار بدهد.

اقدامات وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی برای انجام کارهای مربوط به طلاق موکل خود موظف است اقدامات خاصی را انجام بدهد. از جمله اقداماتی که یک وکیل طلاق توافقی آنها را انجام می دهد شامل:

  • ثبت در خواست طلاق توافقی در سامانه و تکمیل فرم و ارائه درخواست
  • دریافت نوبت به صورت آنلاین
  • اطلاع به موکل برای شرکت در جلسات مشاوره و دریافت گواهی عدم سازش
  • تسلیم دادخواست طلاق به دادگاه
  • تعیین جلسه رسیدگی و حضور در دادگاه
  • امضای توافق نامه طلاق توسط زوجین و صدور حکم طلاق

چرا داشتن وکیل طلاق توافقی الزامی است؟

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که طلاق توافقی بسیار راحت و آسان می باشد و دردسر خاصی ندارد. اما این شرایط برای همه افراد یکسان نیست و در برخی از مواقع دارای پیچیدگی هایی خاصی است.

به همین دلیل بهتر است پیش از اقدامی با یک وکیل متخصص طلاق مشورت کنید و او را در جریان مسیر خود قرار بدهید تا اگر وکیل تشخیص داد که باید وکیل داشته باشید برای پیشرفت بهتر پرونده او را در کنار خود داشته باشید. به همین دلیل است که داشتن وکیل طلاق در برخی از شرایط الزامی می باشد.

حدود و اختیارات وکیل طلاق توافقی

در هر پرونده ایاین خود موکل است که حدود و اختیارات یک وکیل را تعیین می کند. اما یک وکیل طلاق توافقی می تواند در مواردی که موکل به او همه اختیارات را بدهد در اموری مانند:

وکالت در اجرای صیغه طلاق، وکالت در توکیل، وکالت در اسقاط حق رجوع به ما بذل، وکالت در مصالحه و سازش و موارد مربوط به مهریه و مسائل مالیاتی که بین زوجین توافق شده است و اگر طرف مقابل جز آن عمل نماید وکیل اختیار دارد تا به نمایندگی از موکل خود عمل بنماید.

وکیل طلاق توافقی در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

وکیل طلاق توافقی باید در زمینه های گوناگونی دارای تخصص و تجربه باشد تا بتواند پرونده طلاق خود را به درستی مدیریت کرده و نتیجه مطلوبی از آن به دست آورد.

تخصص های وکیل طلاق توافقی

متخصص در قوانین مربوط به خانوادهداشتن اخلاق حرفه ای
آشنایی به مسائل مربوط به امور مالی طلاقدرک بالای وکیل از شرایط هر دو طرف
مذاکره خوب با قاضی و طرف مقابل خودتجربه و تخصص در پرونده های طلاق توافقی
وکیل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

طلاق توافقی دارای مراحل خاصی می باشد که باید هر کدام از آنها را به ترتیب طی کنید. از جمله این مراحل شامل:

ثبت نام زوجین در سایت سامانه تصمیم

زوجین باید در سایت تصمیم ثبت نام کرده و از یکی از مراکز مشاوره خانواده نوبت آنلاین بگیرند.

دریافت نوبت آنلاین

زوجین باید به یکی از مراکز مداخله طلاق (مراقبت خانواده) مراجعه کرده و نوبت مشاوره بگیرند.

حضور در جلسه مشاوره و دریافت گواهی عدم سازش

زوجین باید در جلسه مشاوره حضور داشته باشند و در صورت توافق بر طلاق، گواهی عدم سازش را دریافت کنند.

تسلیم دادخواست طلاق به دادگاه

زوجین باید با در دست داشتن گواهی عدم سازش، به دادگاه خانواده مراجعه کرده و دادخواست طلاق را تسلیم کنند.

تعیین جلسه رسیدگی و حضور در دادگاه

دادگاه تاریخ جلسه رسیدگی را تعیین کرده و زوجین باید در آن جلسه حضور داشته باشند.

امضای توافقنامه طلاق و صدور حکم طلاق

زوجین باید در جلسه رسیدگی، توافقنامه طلاق را امضاء کنند. دادگاه پس از بررسی توافقنامه، حکم طلاق را صادر می کند.

حق طلاق چیست و با چه کسی است؟

حق طلاق در قانون جمهوری اسلامی با مرد می باشد. حق طلاق یعنی هرکسی که این حق را دارد می تواند به دادگاه مراجعه کند و در خواست طلاق بدهد و دادگاه نیز به صورت قانونی درخواست آن را قبول کرده و به آن رسیدگی می کند. اما چون حق طلاق با مرد می باشد در صورت تصمیم گیری برای گرفتن طلاق زن نمی تواند برای طلاق اقدام کند و ممکن است در این مسیر به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکند.

اما در برخی از شرایط مرد می تواند با میل و اراده خود حق طلاق را به همسر و یا شخص ثالثی بدهد و این موضوع باید در دفاتر ازدواج و سند ازدواج ثبت شود.

دادن حق طلاق از طرف به زن می تواند به دو صورت باشد یکی اینکه در هنگام خواندن خطبه نکاح در همان دفاتر ازدواج در سند ازدواج این موضوع را قید کند و دیگر اینکه بعد از ازدواج می تواند در دفاتر رسمی این حق را به همسر خود بدهد.

حق طلاق یا باید بلاعزل باشد که امکان عزل آن وجود ندارد یعنی فقط با رضایت زن این حق را می توان باطل کرد و یا می تواند مدت دار باشد که مدت آن را باید مشخص کرد. بسیاری از آقایان حق طلاق را در قبال بخشش تمام و یا قسمتی از مهریه به همسر خود می دهند.

برای طلاق توافقی چند شاهد نیاز است و چه شرایطی داشته باشد؟

طلاق توافقی نیز زیاد به شاهد دارد و حضور شاهد در آن ضروری می باشد. برای طلاق توافقی به دو شاهد مرد عاقل می باشد. در ماده 1134 قانون مدنی آمده است که برای جاری شدن صیغه طلاق شاهدان باید دارای شرایطی باشند:

  • دو شاهد باید باشند که زن و شوهر آنها انتخاب کرده باشند و یا به طور تصادفی در جمعی حضور داشته باشند که شنیده باشند آقا صیغه طلاق همسرش را خوانده است.
  • شاهدان باید عادل باشند و به عدالت و برقراری آن شهرت و ایمان داشته باشند.
  • هر دو شاهدی که در ماده 1134 قانون مدنی به آنها اشاره شده است حتما باید مرد باشند و به سن بلوغ رسیده و عاقل باشند.
  • بر اساس ماده 8 نظامنامه دفتر ثبت ازدواج و طلاق، اشخاص کور یا گنگ یا کر یا محجور یا غیر بالغ یا غیر رشید نمی توانند معرف یا شاهد باشند. بنابراین یکی از شرایط شاهد طلاق، این است که شنوا باشد و اجرای صیغه طلاق را به وضوح بشنود.
  •  شاهدانی که برای ثبت طلاق حضور پیدا می کنند، لزوما نباید، کاملا آشنا با زن و مردی که قصد طلاق گرفتن دارند، باشند؛ بلکه یک آشنایی و شناخت کلی به طوری که فرد برای آن ها قابل شناسایی باشد نیز کافی است. علاوه بر این آشنایان و اقوام نیز می توانند به عنوان شاهد طلاق، حضور پیدا کنند.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرط های طلاق توافقی توافقی بین خانم و آقا می باشد. زوجین باید توافق نامه ای بین خود تنظیم کنند و در آن تمام شرط ها و چیزهایی که در امور مربوط به زندگی خود در آن به توافق رسیده اند را بنویسند.

چیزهایی مانند حق حضانت فرزندان، مسائل مربوط به امور مالی، جیزیه و مهریه را رد توافق خود باید قید کنند تا مشکلی در این زمینه برای آنها ایجاد نشود. تمام این شرایط مانند یک سند رسمی در دفاتر معتبر تنظیم می شود تا معتبر باشد و بتوان از آنها استفاده کرد.

هزینه وکیل طلاق توافقی چقدر است؟

میزان هزینه ای برای یک وکیل حق طلاق پرداخت می کنید به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان گفت که این مقدار هزینه می تواند ثابت و مشخص باشد. پرونده های طلاق ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشند.

طلاق توافقی نیز دارای مراحلی است که در افراد و در پرونده های مختلف این مراحل یکسان نمی باشد به همین دلیل برای اطلاع از هزینه های وکیل طلاق توافقی می توانید با وکالت 24 تماس بگیرید تا آنها بر اساس نوع پرونده و میزان زمانی که باید برای پرونده طلاق توافقی صرف کرد مقدار هزینه آن را به شما بگویند.

نتیجه گیری

برای انجام مسائل حقوقی مخصوصا طلاق بهتر است با کی وکیل متخصص مجرب مشورت کنید و در صورت لزوم آن را در کنار خود داشته باشید تا در این مسیر مرتکب هیچگونه خطا و اشتباهی نشوید. وکیل طلاق به شما این امکان را می دهد تا در زمانی کوتاه بتوانید نتیجه مطلوب و مناسبی را برای خود کسب کنید. وکالت 24 می تواند در این زمینه به خوبی شما را کمک و راهنمایی کند. کافی است با آنها تماس گرفته تا وکلای متخصص شما را از تمام جزئیات مطلع سازند.