مزایده ملک برای مهریه چقدر طول میکشد؟

مزایده ملک برای مهریه چقدر طول میکشد

مهریه یکی از حقوق اصلی و اساسی زن می باشد که هم در شرع و در هم در قانون به اهمیت آن تاکید شده است. اما در برخی از شرایط پیش می آید که مرد به هر دلیلی مهریه همسر خود را بعد از طلاق بر اساس آن چیزی که قانون مشخص کرده است پرداخت نمی کند.

در این شرایط زن می تواند حکم توقیف اموال وی را بگیرد. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که مزایده ملک برای مهریه چقدر طول میکشد؟ برای اطلاع از تمام جزئیات مزایده ملک برای مهریه همین حالا با وکالت 24 تماس حاصل کرده و مشاوره آنلاین را از متخصصان حرفه ای این مجموعه دریافت کنید.

مزایده ملک برای مهریه چقدر زمان میبرد؟

اموالی که زوجه برای طلب مهریه خود از زوج توقیف می کند در مزایده به فروش می رسند. حالا در پاسخ به این سوال که مزایده ملک برای مهریه چقدر طول میکشد و چقدر زمان میبرد باید گفت که این در دادگاه به علت رسیدگی به روند این موضوع ممکن است کمی زمانبر و طولانی بشود اما در اجرای ثبت سند و رسمی شدن آن مستقیما وصول شده و از این جهت جای نگرانی نمی باشد.

اگر زوجه از طریق اجرای ثبت اقدام کند و در مقابل زوج دارای اموال و ملکی هم باشد کمتر از چندماه این موضوع به نتیجه خواهد رسید.

اما اگر زوج هیچ ملک و املاکی برای توقیف نداشته باشد در این صورت زوجه باید به دادگاه مراجعه کند و این پروسه نسبت به اجرای ثبت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

زمانی که ملکی برای مهریه توقیف شود و در مزایده به فروش برسد حتی اگر هیچ مانعی نیز نباشد مراحل اداری و قانونی آن ممکن است کمی زمان بر باشد.

مثلا یک تا چند ماه ممکن است طول بکشد. در این مسیر بهتر است حتما با یک وکیل و مشاور حرفه ای مشورت کنید تا او شما را به خوبی کمک و راهنمایی بکند.

مزایده ملک برای مهریه چقدر طول میکشد

راه های جلوگیری از مزایده ملک برای مهریه

یکی از روش های فروش ملک به روش مزایده توقیف آن برای گرفتن مهریه می باشد. اما در این شرایط زوج برای بازپس گیری ملک خود از چه روش ها و راه هایی می توانید استفاده کند تا ملک او در مزایده به فروش نرسد.

در اولین قدم بهتر است که یک وکیل متخصص در این زمینه را در کنار خود داشته باشید زیرا اگر مسیر را اشتباه بروید ممکن است دچار مشکلی بزرگتری بشوید.

برای جلوگیری از از مزایده ملک برای مهریه بهتر است از طریق جهات ابطال مزایده درخواست مزایده را به دادگاه یا دفاتر اسناد رسمی بدهید.

زمانی که ملکی برای مزایده گذاشته شد و محل و زمان مزایده نیز مشخص شده است این روش بهترین کار می باشد. شما به دفاتر رسمی می روید و درخواست می دهید تا در روز و ساعت مشخص شده مزایده صورت نگیرد تا بتوانید زمان و وقت بیشتری را برای ابطال مزایده و جلوگیری از فروش ملک به دست آورید.

یکی دیگر از راه هایی برای جلوگیری از مزایده ملک برای مهریه انجام می شود اثبات مستثنیات دین می باشد. یعنی مالک اثبات کند اموالی که از او برای مهریه توقیف شده است برای ادامه زندگی او ضروری می باشد.

مثلا ملکی که برای توقیف و به مزایده گذاشته شده است تنها جایی می باشد که زوج می تواند در آن سکونت داشته باشد و در صورت از دست دادن آن در خیابان می ماند.

روش دیگر برای جلوگیری از مزایده ملک برای مهریه انتقال مالکیت ملک می باشد. در این زمینه توصیه می شود پیش از آن که دعوای طلاق یا مطالبه مهریه در دادگاه خانواده اقامه شود، مالکیت اموال خود را به دیگران انتقال دهد.

شرایط مزایده ملک برای مهریه چیست؟

زمانی که ملکی برای مهریه به مزایده گذاشته می شود باید شرایطی داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان ملکی از مرد در مزایده به فروش گذاشته شود. از جمله شرایطی که برای مزایده ملک برای مهریه صورت می گیرد عبارت است از:

  • زوجه در صورتی می تواند اموال مرد را برای مهریه بگیرد که از طریق ثبت برای آن اقدام کرده باشد.
  • در صورتی که اقدامی برای پرداخت مهریه از جانب مرد صورت نگرفته باشد، زن می تواند استعلام اموال و دارایی های او را بگیرد تا بتواند ملک او را برای گرفتن مهریه توقیف کند.
  • اگر مرد تنها جایی که برای ماندن دارد همان ملکی باشد که برای مهریه به مزایده گذاشته شده است می تواند از طریق دادگاه برای بازپس گیری ملک خود اقدام کند.
  • ملکی برای مزایده گذاشته شده است باید به اسم مرد باشد تا زن بتواند آن را توقیف کند.
  • به این نکته توجه داشته باشید در بحث توقیف اموال برای مهریه، سرعت عمل در توقیف اهمیت زیادی دارد؛ در غیر این صورت ممکن است اموال به نام شخص دیگری زده شود.

نتیجه گیری

مزایده ملک برای مهریه توسط زوجه و همچنین رفع توقیف ملک توسط زوج کار راحت و ساده ای نمی تواند باشد و پیچیدگی ها و دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل برای اینکه در این مسیر دچار مشکلات بیشتری نشوید و بتوانید به نتیجه مطلوبی که می خواهید دست پیدا کنید بهتر است با وکالت 24 تماس گرفته تا وکلا و مشاوران این مجموعه بتوانند در روند بهتر این موضوع در کنار شما بوده و کمک و راهنمایی های لازم را برای شما ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید:

وکالت بلاعزل ملک چیست؟ (شرایط، مراحل، مزایا و معایب)

آیا ملک قولنامه ای برای مهریه قابل توقیف است؟

آیا مهریه را می توان از پدر شوهر گرفت و چه شرایطی دارد