وکیل حقوقی در تهران (متخصص در دعاوی حقوقی) مشاوره آنلاین و تماس

وکیل حقوقی در تهران

اگر در تهران هستید می خواهید با یک وکیل حقوقی متخصص و حرفه ای در دعاوی ارتباط بر قرار کنید با وکالت 24 تماس بگیرید تا بتوانید بر اساس نوع پرونده ای که دارید از وکلای باتجربه مشاوره آنلاین دریافت کنید. وکالت 24 شما را راهنمایی می کند تا بتوانید بهترین مسیر و درست ترین راه حل را برای دعاوی حقوقی خود پیدا کنید و به نتیجه مطلوبی که می خواهید دست پیدا کنید.

وکیل حقوقی کیست؟

وکیل حقوقی در واقع همان وکیل پایه یک دادگستری می باشد که با مجوز رسمی در امورات مختلفی حقوقی فعالیت می کند. وکلای حقوقی در موارد مختلف مانند مسائل مربوط به قانون تجارت، خانوادگی، مالی،جنایی و یا تنظیم قراردادها مشغول به فعالیت می باشند.

وکیل حقوقی باید به تمام قوانین مربوط به قانون مدنی نیز مسلط باشد در شرایط مختلف بتواند به درستی و طبق اصول از موکل خود دفاع کند. وکالت 24 با دارا بودن وکلای حقوقی متخصص می تواند در این مورد شما را راهنمایی کند.

مشاوره و تماس با وکیل حقوقی در تهران

اگر می خواهید از یک وکیل حقوقی متخصص و حرفه ای در تهران مشاوره دریافت کنید با وکالت 24 تماس گرفته و پس از ارتباط با کارشناسان و مطرح کردن جزئیات پرونده خود آنها وکیل حقوقی مناسب را به شما معرفی می کنند تا به صورت تماس تلفنی و مشاوره آنلاین تمام راه حل های مناسب برای حل موضوع پرونده را به شما معرفی کنند.

اقدامات وکیل حقوقی در دفاع از موکل

یک وکیل حقوقی باید اقدامات خاصی را در دفاع از موکل خود انجام بدهد. از جمله اقداماتی که یک وکیل حقوقی در دفاع از موکل خود انجام می دهد شامل:

  • تنظیم دادخواست خوب برای ارائه به مراجع صالح به رسیدگی
  • تنظیم لایحه دفاعیه
  • تنظیم لایحه اعتراض به حکم بدوی
  • درخواست تجدید نظرخواهی
  • تقاضای ارجاع پرونده به کارشناسی
  • جمع آوری ادله و شواهد محکم و ارائه آن ها به دادگاه
  • دادن اطلاعات مفید و کاربردی به موکل خود

چرا داشتن وکیل حقوقی در تهران ضروری است؟

شاید یکی از مهم ترین دلایل داشتن وکیل و ضروری بودن آن این باشد که وکیل به عنوان نماینده حقوقی شما در دادگاه حاضر می شود . شما را بابت حضور در جلسات دادگاه و درگیر شدن با مراجع قضایی معاف می کند. همچنین داشتن وکیل حقوقی در تهران این کمک را به شما می کند که در زمانی کوتاه تر نتیجه مثبتی را که می خواهید دریافت کنید.

زیرا شاید شما به تنهایی نتوانید از جزئیات و قوانین حقوقی سر در بیاورید و در آخر نیز همه چیز به ضررتان تمام شود. گستردگی و پیچیدگی قوانین حقوقی بسیار زیاد است به همین دلیل افراد کمی می توانند با آگاهی از این قوانین سر در بیاورند. اگر در تهران هستید با وکالت 24 تماس بگیرید تا با بهترین وکلای حقوقی ارتباط بر قرار کنید.

حضور وکیل حقوقی در تهران در دعاوی چقدر می تواند مفید باشد؟

خیلی از افراد ممکن است در طول دوران زدگی خود دچار مشکلات و مسائل حقوقی شوند و در این شرایط نتوانند به درستی تصمیم بگیرند که برای پیگیری پرونده خود باید چه راهی را انتخاب کنند. اما حضور وکیل حقوقی در تهران به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با آگاهی کامل از حق و حقوق خود دفاع کنید یک وکیل حقوقی با تعهدی که دارد که به شما کمک می کند تا راه حل های مناسبی را که به مصلحت شما می باشد انجام بدهید.

پس در نهایت نتیجه می گیریم که حضور وکیل حقوقی در تهران در دعاوی چقدر می تواند برای موکل مفید باشد و در هیچ شرایطی موکل خود را تنها نگذارد. وکیل به طور کامل بر تمام قوانین و مقررات تسلط دارد و نمی گذارد که شما در در این مسیر دچار تصمیم اشتباهی شوید.

وکیل حقوقی تهران در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

یک وکیل حقوقی باید در زمینه های زیادی دارای تخصص باشد که این موارد شامل:

  • در درجه اول باید دارای دانش حقوقی بسیار زیادی باشد و بتواند مسائل حقوقی را نیز به درستی تحلیل کند.
  • تخصص حقوقی در زمینه قوانین تجارت و امور مالی
  • تخصص حرفه ای در امور کیفری
  • وکیل حقوقی باید در امور مالی دارای تخصص بسیار زیادی باشد.
  • مسلط بر قوانین مربوط به قراردادها
  • ارث و میراث
  • قراردادهای حق شفعه
  • حق حضانت
  • اجاره
  • رهن
  • خرید و فروش
  • طلاق و مسائل مربوط به خانواده
وکیل حقوقی متخصص در تهران

مراجع صالح به رسیدگی امور حقوقی در تهران

مرجع صالح به رسیدگی امور حقوقی دادگاه حقوقی می باشد. دادگاه های حقوقی به دو دسته صلاحیت محلی و صلاحیت ذاتی تقسیم می شوند. در ادامه به بررسی دادگاه ذاتی و محلی می پردازیم:

صلاحیت ذاتی

هر دادگاهی، برای رسیدگی به دعوا، باید از صلاحیت ذاتی، برخوردار باشد. صلاحیت ذاتی، به این معنا می باشد که دادگاه، به لحاظ نوع و درجه، صنف و صلاحیت رسیدگی به دعوا را داشته باشد. بنابراین، رسیدگی به دعاوی کیفری یا نفقه زن، در صلاحیت دادگاه حقوقی نبوده و دادگاه حقوقی مرجع رسیدگی به موضوعاتی مانند قراردادهای اجاره، بیع و مسائلی از این دست را دارد.

صلاحیت محلی

به معنای این است که اصولا دادگاه ها، صلاحیت رسیدگی به مسائلی را دارند که در حوزه قضایی و قلمرو مکانی آن ها واقع شده است. طبق قانون آیین دادرسی مدنی، عموما دعوا باید در دادگاه محل اقامت خوانده بیان شود، مگر اینکه قانون، ترتیب دیگری مقرر کرده باشد. طرح دعوای مال غیر منقول، در دادگاهی که محل وقوع مال غیر منقول است یا طرح دعوا راجع به قراردادها در صورتی که طرفین، توافق بر محل معینی کرده باشند، در صلاحیت رسیدگی در دادگاه محلی می باشند.

هزینه وکیل حقوقی در تهران چقدر است؟

هزینه وکیل حقوقی در تهران مقدار ثابتی نمی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که باعث متغییر شدن هزینه وکیل حقوقی می شود شامل پیچیدگی و مقدار زمانی که طول می کشد تا پرونده را پیگیری کرد بستگی دارد. اگر می خواهید در همین لحظه از هزینه های وکیل حقوقی مطلع شوید با وکالت 24 تماس بگیرید تا مشاوران ما بر اساس نوع پرونده ای که دارید شما را با هزینه های وکیل حقوقی آشنا کنند.

رسیدگی به پرونده های حقوقی در تهران چه مراحلی دارد؟

  1. مرحله نخست برای رسیدگی به پرونده های حقوقی نوشتن دادخواست و مراجعه به دفاتر خدمات الکتریک قضایی می باشد.
  2. مرحله دوم ثبت و ارسال دادخواست و ارجاع آن به دادگاه های حقوقی می باشد.
  3. شعبه مشخص شده که باید پرونده حقوقی در آن پیگیری شود بر اساس شرایط و موقعیت مشخص می شود و پرونده به آن شعبه ارجاع داده خواهد شد.
  4. در این مرحله جلسه دادگاه تشکیل می شود و جلسه رسیدگی به خواهان و خوانده اصلاع داده خواهد شد.
  5. رای مشخص شده صادر می شود و ممکن است این زمان بر اساس نوع پرونده متغییر باشد.
  6. در صورتی که دادگاه رای صادر کند: اگر رای به نفع شاکی صادر شود ممکن است خوانده دعوا نسبت به رای، درخواست تجدیدنظر کند که اگر اعتراض کند، تا پرونده به دادگاه تجدید نظر برود و در آنجا رای تایید شود ممکن است تا یک سال زمان ببرد.
  7. بعد از اینکه رای توسط دادگاه تجدیدنظر صادر شد، پرونده برای اجرای حکم به دادگاه اول (بدوی) برگردانده می شود.
  8. بعد از اینکه پرونده به دادگاه اولیه بازگشت شما به عنوان شاکی (خواهان) باید به دادگاه مراجعه کنید و درخواست اجرای حکم بدهید. در این صورت دادگاه به شخص محکوم ابلاغ می کند که ظرف 10 روز باید موضوع رای را انجام دهد.
  9. بعد از تمام شدن مهلت اجرائیه شما باید به دادگاه مراجعه کنید و درخواست تشکیل پرونده، جهت اجرای حکم بدهید. اجرای حکم در دادگاهها توسط دایره اجرای احکام انجام می شود. بعد از تشکیل پرونده در اجرای احکام دادگاه، به شما شماره بایگانی و شماره پرونده داده می شود.
  10. در این مرحله شما باید برای توقیف حساب یا اموال شخص محکوم، از طریق سایت نوبت بگیرید.
  11. بعد از گرفتن نوبت در اجرای احکام می توانید نسبت به توقیف حساب و اموال شخص اقدام کنید.

نتیجه گیری

در جهان امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی قوانین حقوقی نیز هر روز دچار تغییر و تحولاتی می شوند. افراد زیادی هستند که در طی دوران زندگی خود دچار مشکلات و مسائل حقوقی می شوند و هیچ تجربه و آگاهی در مورد این قوانین و مقررات ندارند و ممکن است در مسیر پیگیری پرونده خود راه حل اشتباهی را انتخاب کنند.

اما وکالت 24 با وکلای باتجربه ای که دارد به شما این امکان را می دهند تا به صورت مشاوره آنلاین و یا تماس تلفنی با بهترین وکلا ارتباط برقرار کرده و آنها را از تمام جزیات پرونده خود مطلع سازید و آنها نیز درست ترین و منطقی ترین راه را به شما ارائه خواهند داد.

خدمات بیشتر ما: