برای استعلام ملک چه باید کرد؟ (استعلام با کد ملی، بارکد و حضوری )

برای استعلام ملک چه باید کرد

استعلام ملکی یکی از مهم ترین کارهایی می باشد که قبل از خریدن ملک انجام می شود. برخی از افراد ممکن است با هیچکدام از مراحل استعلام ملک آشنایی نداشته باشند و انجام دادن این مراحل و دانستن جزئیات مربوط به آن برایشان کمی سخت و زمانبر باشد.

در این موارد می توانید با وکالت 24 تماس گرفته و برای گرفتن استعلام ملک از آنها مشاوره دریافت کنید.

برای استعلام ملک چه باید کرد؟

همه ما می دانیم که تمام املاک دارای سند رسمی می باشند و تمام مشخصات ملک در آن نوشته شده است. به همین دلیل قبل از خرید باید از سند ملک استعلام گرفته شود تا از آخرین وضعیت آن اطلاع حاصل کنیم.

برای گرفتن استعلام از ملکی می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. این روش ها به صورت غیر حضوری است و به راحتی می توانید با ورود به سایت استعلام الکترونیکی از سند ملک خود استعلام بگیرید.

اما اگر در هر یک از این مسیرها دچار مشکل شدید کافیست با وکالت 24 تماس گرفته و از مشاوره وکیل ملکی متخصص این مجموعه برای گرفتن استعلام ملک خود کمک بخواهید.

استعلام ملک با کد ملی چگونه است؟

استعلام ملک با کد ملی یکی از روش هایی می باشد که به صورت غیر حضوری می توانید آن را انجام بدهید. البته در روش های استعلام ملک به صورت غیر حضوری استعلام با بارکد نیز وجود دارد. در ادامه استعلام ملک با کدملی را می توانید بخوانید.

در ابتدا وارد سایت سازمان ثبت احوال با نشانی اینترنتی ssaa.ir شوید. با باز شدن صفحه بر روی گزینه امواک کلیک کنید.

استعلام ملک با کدملی

در سمت راست منویی برای شما باز می شود که باید بر روی استعلامات ثبتی و تصدیق اصالت سند مالکیت کلیک کنید.

استعلام ملک با کدملی

به این ترتیب به سامانه ثبت من به نشانی اینترنتی my.ssaa.ir منتقل خواهید شد. در این صفحه جدید از شما خواسته می شود تا اطلاعاتی مانند: استان، واحد ثبتی، کد ملی / شناسه ملی، شماره دفتراملاک الکترونیکی و … را در کادر های مربوطه وارد کنید.

استعلام ملک با کد ملی

در پایان بعد از وارد کردن تمام اطلاعات بر روی گزینه بررسی کلیک کنید.

مراحل استعلام ملک با بارکد

استعلام ملک به روش بارکد نیز یکی دیگر از انواع روش های استعلام ملکی می باشد. برای گرفتن استعلام ملک با بارکد مراحل زیر را طی کنید:

در این روش نیز وارد سایت سازمان اداره ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی اینترنتی ssaa.ir مراجعه کنید. از منوی سربرگی که در صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد گزینه «خدمات الکترونیک» را انتخاب کنید. سپس از ستون «استعلامات ثبتی» بر روی گزینه «پیگیری وضعیت استعلام الکترونیک ملک» کلیک کنید. 

استعلام ملک با بارکد

به صفحه استعلام گیری در سامانه ثبت من منتقل خواهید شد. در این صفحه از شما تنها شناسه یکتای استعلام خواسته می شود. با وارد کردن شناسه یکتا و انتخاب گزینه «بررسی» آخرین وضعیت سند مالکیت به شما نشان داده خواهد شد. 

استعلام ملک با بارکد

استعلام ملک به روش حضوری

اگر به روش های آنلاین گرفتن استعلام اعتمادی ندارید می توانید ب صورت حضوری برای گرفتن استعلام مراجعه کنید. برای پیگیری حضوری سند ملک باید به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی معتبر مراجعه نمایید و مدارک شناسایی خود را ارائه دهید.

در این روش شما نیازمند کد ملی خود می باشید و لازم به ذکر است که در این روش فرد می تواند همه پلاک های ثبتی که به نام خودش می باشد را مشاهده کند.

نتیجه گیری

داشتن دانش و آگاهی در رابطه با خرید و فروش ملک بسیار مهم می باشد و باید روش های استعلام ملک و دیگر کارهایی که برای بررسی بیشتر سند ملک لازم می باشد را به خوبی بدانید.

البته شاید به دلیل پیچیدگی قوانین و مقررات ملکی برخی از افراد با قوانین و مقررات به درستی آشنا نباشند و در مسیر دچار اشتباهی شوند که به ضرر آنها تمام شود.

برای اینکه بتوانید یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن در املاک داشته باشید باید با یک وکیل ملکی متخصص مشورت کنید تا او شما را به درستی راهنمایی کند. وکالت 24 به صورت آنلاین و مشاوره تلفتی نیز می تواند تمام سوالات ملکی شما را پاسخ بدهد.

بیشتر بخوانید:

چه ملکی برای سرمایه گذاری مناسب است، انواع و نکات مهم

برای شکایت ملکی به کجا مراجعه کنیم و چه مراحلی دارد